Czym zajmuje się pozycjoner

 

SEO - pozycjoner - zostań specjalistąInternet jest dzisiaj podstawowym narzędziem zdobywania przez nas informacji, a więc siłą rzeczy musiał stać się też głównym, najważniejszym narzędziem dla firm promujących swoje produkty i usługi. Internet pozwala w sposób stosunkowo łatwy i bardzo tani docierać do nowych klientów i podtrzymywać relacje z klientami dotychczasowymi, docierać do nowych produktów, zakupów oraz ważnych informacji z zakresu poszukiwanej wiedzy. Łatwo jednak zniknąć w oceanie innych firm korzystających z sieci. Dlatego tak ważna staje się rola pozycjonera stron WWW.

Zadania pozycjonera

Pozycjoner analizuje i promuje strony internetowe poprzez odpowiednie słowa kluczowe dobrze reprezentujące zawartość serwisów internetowych i równocześnie takie, które pozwolą stronie uzyskać wysokie miejsce w wyszukiwarkach internetowych. Zadanie pozycjonera jest bardzo istotne, ponieważ ruch na stronach internetowych na szczytach wyników w wyszukiwarkach jest nieporównanie większy od ruchu na stronach znajdujących się niżej. Pozycjoner, a właściwie specjalista SEO, przez cały czas monitoruje skuteczność swoich działań i modyfikuje je w celu uzyskiwania najlepszych rezultatów.

Jak zostaje się pozycjonerem?

Wykształcenie jest tutaj kwestia drugorzędną, chociaż studia informatyczne są zawsze bardzo dużą zaletą i ułatwiają start w zawodzie. Nie jest to jednak warunek, ponieważ zagadnienia techniczne są są tutaj w miarę proste i znacznie ważniejsze jest dobre rozeznanie na rynku i samodzielnie zdobyte doświadczenie. Jeśli kandydat do takiej pracy jest zainteresowany nowymi technologiami i orientuje się, jak działa sieć internetowa, nauczenie się podstawowych kwestii nie powinno stanowić problemu i można to zrobić samodzielnie. Najważniejsze są podstawy HTML, umiejętność budowania hiperłącz, pewne zdolności analityczne i dobre rozeznanie w działaniu Adsense i Adwords.

Zadaniem pozycjonera jest tworzenie prostych tekstów promocyjnych, które jednak muszą być poprawne stylistycznie i gramatycznie. Specjalista SEO powinien także być stanie rozpoznawać błędy pojawiające się na stronach internetowych, które utrudniają pozycjonowanie. Chodzi o ich optymalizację pod względem wymogów algorytmów wyszukiwania. Dodatkowe pole działania pozycjonera mogą obejmować również kwestie związane z działaniem portali społecznościowych. Ważne mogą okazać się również podstawy mechanizmów marketingowych. Zazwyczaj podstawą pracy pozycjonera jest ciągłe analizowanie rynku i poszukiwanie optymalnych słów kluczowych, które potem umieszcza się w tagach. Podkreślać należy konieczność nieustannego badania skuteczności swoich działań.

Budowlanka

Praca na własny rachunek

Największa grupa pozycjonerów działa w ramach freelancingu, czyli pracuje na własną rękę jako jednoosobowe działalności gospodarcze. Wiąże się to z samodzielnym poszukiwaniem zleceń, ale można liczyć na komfort pracy we własnym rytmie. Coraz większa grupa osób zaczyna jednak pracować na etacie w większych firmach lub jako osoby zatrudnione na stałe do promowania jednego przedsiębiorstwa w ramach jego działu marketingowego. Dobry, skuteczny specjalista nigdy nie narzeka na brak zleceń, a branża cały czas się rozwija.