Budżet na AdWords

adwordsOczywiście szukając źródła ruchu na stronie musimy zdecydować jaki budżet chcemy na to przeznaczyć. Często chcemy małych wydatków, a świetnych efektów. Czym będzie konwersja dla nas? To bardzo ważne pytanie, które trzeba sobie zawsze postawić.

Zanim w ogóle rozpoczniemy działania AdWords trzeba sobie odpowiedzieć na takie właśnie pytanie. Nie zawsze konwersja będzie tylko transakcją finansową. Ważne będą także inne kwestie takie jak kontakty pozostawione na stronie czy maile. Konwersję i jej konfigurację można prowadzić z poziomu AdWords jak i też w ramach konta Analytics. Zawsze trzeba starannie określić sobie czym w ogóle dla nas jest konwersja i można ustalić starannie jej wartość i leady, które będą się z nią wiązać. To pozwoli sprawnie ocenić jakie są skutki działań promocyjnych.

Wybór odpowiednich formatów reklamowych

Każda branża jest specyficzna dlatego również formy reklamy trzeba starannie dobierać. Najlepiej decydować się na formaty reklamowe, które będzie się stopniowo zwiększać. Wydaje się, że na początku warto wybierać tekstową reklamę w wyszukiwarce. Taka opcja to podstawa AdWords. Jeśli to nie wystarczy i konwersja będzie zbyt mała można dołączyć do swoich działań reklamę graficzną czy też formę remarketingową. Z czasem można również wybrać reklamę produktową, jeśli takowa może dotyczyć naszej działalności. Zawsze trzeba jednak pamiętać o tym, że ma się ograniczony budżet a niektóre narzędzia wymagają dłuższej formy działania, by przynosiły efekty. Trzeba dopasować odpowiednio własny dzienny budżet do tego jak kosztowne będą w naszym przypadku poszczególne kliknięcia. Jeśli chodzi o dzienny budżet możemy swobodnie ustawiać stawki. Google podpowiada, by budżet miesięczny dzielić przez 30,4 i wtedy otrzymamy stawki na jeden dzień.

ile kosztuje reklama w adwordsJeśli chodzi o ustalenie stawek kliknięcia najlepiej skorzystać z planera słów kluczowych. Jest to narzędzie przygotowane przez Google, które może się okazać bardzo pomocne przy planowaniu słów kluczowych. Niekiedy można również skorzystać z zewnętrznych narzędzi temu służących. Najlepszą odpowiedź da nam jednak sprawny test, który potrwa kilka dni. W tym okresie będziemy mogli zauważyć jak funkcjonuje przygotowana przez nas kampania i czy rzeczywiście osiągamy takie efekty na jakich nam zależy. Okaże się jakie są realne stawki kliknięć i na jaki poziom konwersji można liczyć. Jeśli zastosujemy się do tych rad możemy osiągnąć efekty, na których nam będzie zależeć i dzięki temu nasza strona będzie rzeczywiście budować swoją siłę.