Optymalizacja strony internetowej - czym jest i czy jest potrzebna?

czym jest optymalizacja strony Przy firmie pozycjonującej bardzo często otrzymamy również ofertę optymalizacji strony internetowej. Czym tak naprawdę jest optymalizacja kodu i czy rzeczywiście trzeba jej dokonywać?

Przede wszystkim chodzi o to, by strona i jej kod były wygodniejsze dla wyszukiwarki, bez zmian dla użytkowników. Oczywiście optymalizacja jest istotnym elementem i trzeba zdecydować się na jej wykonanie. Pozycje stron google określa na podstawie reputacji, nie chodzi tylko o samą treść strony. Google będzie zwracać uwagę między innymi na to jak wiele osób naszą stronę poleca a także jak często pojawiają się odnośniki do naszej strony w ramach innych witryn. Google sprawdza oczywiście pod jakim opisem nasza strona pojawia się w takich odnośnikach. Gdy na jakieś stronie pojawia się nasza strona wyszukiwarka będzie oceniać, że taka witryna jest polecana przez kogoś. W ten sposób jej wartość ogólna będzie wyższa. Jeśli jednak pod takim linkiem znajdzie się opis naszej strony możemy oczekiwać, że właśnie pod kątem tego opisu będzie poprawiać się nasza pozycja. I tak właśnie będzie dochodzić do pozycjonowania naszej strony na daną frazę.

optymalizacja seo W rzeczywistości, gdy zlecamy pozycjonowanie jakieś frazy firma, która się tym zajmuje będzie podejmować wszystkie działania zmierzające do podniesienia w wynikach naszej frazy. Najczęściej wszystko opiera się na tym, że nasze linki będą się w różnych miejscach pojawiać właśnie z opisem podobnym do frazy, na której nam należy. Opis ten nie może być zawsze taki sam ponieważ wtedy możemy się narazić na kary ze strony Google. Google badając strony zazwyczaj uważa, że linki pochodzą od innych internautów, którzy stronę rzeczywiście polecają. Takie pozycjonowanie jest oczywiście naciąganiem zasad, ponieważ to my sami polecamy swoją stronę. To jak podniesiona będzie wartość strony będzie zależeć od rankingu strony, na której jest nasz link. Lepiej obecnie isć na jakość i przygotować linki na dobrych stronach niż na masowe linki na witrynach, które dla Google praktycznie nie mają żadnej wartości, a jednocześnie takie linki mogą tam bardzo szybko zniknąć i cała praca pójdzie na marne.