Czym jest Content Marketing?

czym jest content marketing Mówiąc prosto Content Marketing to założenie, w którym trzeba zająć się publikowaniem treści wartościowych, które będą w stanie przyciągnąć odwiedzających. Należy ogólnie powiedzieć, że jest to forma komunikacji z klientami, która opiera się na zainteresowaniu obu stron. Chodzi o to, by zmienić formę porozumiewania się z klientami. Rezygnujemy z form tradycyjnych na rzecz nowoczesnych, które będą w stanie dużo bardziej zainteresować czytelników.

Marki, które chcą obecnie zyskiwać sobie klientów muszą szukać nowoczesnych form kontaktu z usługodawcami. Ważną kwestią będzie rezygnacja z działań, które niestety są dla odbiorców natrętne oraz męczące. Nie warto obecnie zadręczać klientów spotami, reklamami, spamem ponieważ taka forma będzie dla nich denerwująca. Zdecydowanie lepiej jest przygotować dobre treści, do których klient będzie w stanie sam dotrzeć szukając dla siebie najlepszej firmy.

W jaki sposób działa Content Marketing?

W marketingu opierającym się na treści mamy przekonanie, że zdobycie zaufania klientów będzie uzależnione od dostarczenia im wartościowych treści. Jeśli będziemy publikować interesujące dla nich formy możemy być pewni, że będą oni nas traktować jako ekspertów w takiej dziedzinie i tym samym będziemy przez nich dużo lepiej traktowani. Chodzi o to, by budować między nami a klientem odpowiednią więź i zrozumienie. Rezygnujemy z przekazu, który jest nachalny na rzecz przygotowywania interesujących treści, z których użytkownik będzie mógł wyciągnąć nieco więcej. Jeśli nasze artykuły będą dla użytkowników ciekawe możemy być pewni, że to wpłynie również na pojawienie się większej ilości linków, które będą prowadzić do naszej strony. To zaś sprawi, że wyszukiwarka będzie dużo lepiej oceniać stronę i osiągnie ona wyższe pozycje. Chodzi o to, by przygotować witrynę popularną wśród użytkowników, którzy chętnie będą po nią sięgać.

Co zyskujesz dzieki content marketingowi?

- więcej zaufania

- opinię eksperta

- pozycję strony w wynikach wyszukiwania w Google

- większe zainteresowanie firmą

- więcej konwersji z potencjalnych na stałych klientów

- dotarcie do zdecydowanie większej grupy osób

- zmniejszenie wydatków, które będą przeznaczane na różne formy reklamy dla Twojej firmy.